Montage, wij werken altijd met onze eigen monteurs, geen externe mensen die per klus betaald worden, wij nemen de tijd en gaan pas weg als u tevreden bent (dat kunt u ook zien in onze review scores)

Wij werken met montage tegen een vast bedrag (geen verassingen achteraf):

Montage van één of twee werkbladdelen door 1 monteur met uw tilhulp. € 165
Meer dan twee werkbladdelen ook bij 1 monteur en uw assistentie per bladdeel. € 35
Een tweede monteur. € 90
Montage van een spoelbak die niet door ons geleverd is. € 45
Montage van een Pitt Cooking plaat of vlakinbouw kookplaat indien niet door ons geleverd. € 100
Montage van achterwanden kunnen we pas opgeven bij het inmeten.  

 

Demontage, demontage is eventueel ook mogelijk maar dat doen we uitsluitend op nacalculatiebasis omdat het vooraf niet in te schatten is hoe lang de monteur daarbij bezig is.

Transport: 

Wij vragen voor het transport van uw werkblad van ons bedrijf naar iedere locatie in Nederland € 75. (behalve de Waddeneilanden)
Als er een tweede levering nodig is omdat bepaalde delen de eerste keer niet meegeleverd konden worden dan kost deze 2e levering € 50. (dit is alleen bij noodzakelijke 2e levering, dus niet als wij een plint of de spoelbak zijn vergeten maar wel als delen pas in te meten zijn na montage van het werkblad)

In België en de Duitse grensstreek vragen we voor het transport € 110, een eventuele tweede levering kost ook dan € 50,=

 

1.

 Zorg voor voldoende assistentie, een normaal blad kunt u het beste met drie personen plaatsen, twee personen dragen en een derde assisteert en controleert. Een eilandblad kunt u het beste met vier personen plaatsen.
 

2.

De uitsparingen zijn de zwakke plekken van een werkblad, ben hier extra voorzichtig mee, til als het enigszins kan niet bij een uitsparing.

3.

Werk rustig, neem de tijd, denk eerst na en doe niets overhaast.

4.

Controleer voordat u werkbladen plaatst eerst of de keuken goed gesteld is, belangrijk is dat het werkblad straks op alle kastenwanden draagt controleer daarom met een lange rechte lat of dit het geval is.

5.

Maak de uitsparingen voor kookplaat, spoelbak en kraangat in de kasten voordat u het werkblad plaatst.

6.

De handigste volgorde van plaatsen is meestal:

  1. Werkbladen plaatsen en koppelen
  2. Eventuele smetplinten plaatsen en afkitten
  3. Kraan plaatsen voordat de spoelbak geplaatst wordt, dan kunt u nog overal makkelijk bij
  4. Eventueel de overloop van de spoelbak monteren voordat u de spoelbak plaatst (lukt niet altijd)
  5. Spoelbak monteren
  6. Eventueel wanden afwerken of tegelen (blad goed beschermen)
  7. Kookplaat plaatsen.
  8. Schoonmaken.
7.

Draag werkbladen altijd verticaal naar de keuken en zet het blad ook verticaal op de kasten.

Schuif het blad als het verticaal op de kasten staat naar achteren en kantel dan het blad horizontaal.

Let hierbij erop dat het blad niet vastloopt tegen een wand of een hoge kast, hierbij zou het blad kunnen breken of de hoge kast of muur beschadigen.

Een eilandblad draagt u tot aan de kasten en kantelt u dan voorzichtig op het eiland (niet met een afgewerkte rand op de kasten zetten)

Het beste kunt u een eiland plaatsen met minimaal 4 personen, op elke hoek een persoon. Als het blad op de kasten ligt het voorzichtig verschuiven.

8.

Monteer een blad nooit onder spanning. Zorg dat het blad iets kan uitzetten en krimpen, dus nooit vastschroeven, of tegelwanden etc. strak op het blad plaatsen zorg voor een voeg van minimaal 1 mm.

9.

Als er een koppelnaad in het blad zit moet u eerst zorgen dat deze goed vlak is, dit kunt u doen met vulplaatjes of het na-stellen van de kasten, zorg daarna dat het blad op alle kastwanden draagt.

Vulplaatjes moeten op de kastwanden, het gewicht van de bladen is zodanig dat vulplaatjes op de dwarsverbindingen van de kasten deze dwarsverbindingen zal doen verzakken. 

Laat de koppelnaad eerst iets (1- 2 mm) open laten staan om kit in de naad te kunnen krijgen.

Gebruik zuurvrije siliconenkit om het blad te monteren!

Bij matte bladen is het aan te raden de bovenzijde van de koppelnaad af te plakken met schilderstape zodat er niet teveel kitresten van het oppervlakte afgepoetst moeten worden.

Spuit kit in de koppelnaad en trek de bladen naar elkaar toe, werk de naad af door de overtollige kit te verwijderen.

Controleer hierna of het blad overal een gelijke oversteek over de kasten heeft.

10. 

Zet het blad indien nodig op een paar plaatsen vast aan de kasten met een beetje kit.

11.

Kit ook de naad tussen werkblad en hogekast af met kit.

12.

Vlakinbouw spoelbak, de uitsparing hiervoor wordt altijd iets te diep gemaakt, pas de spoelbak eerst en kijk of er gevuld moet worden.

Vul de sponning indien nodig zodat de spoelbak mooi in de sponning ligt.

Kit de hele rand in (dus ook onder en boven op de vullertjes).

Druk hierna de spoelbak in de uitsparing zet de klemmen aan de onderkant handvast en werk de rand af, eventueel kunt u de klemmen iets aantrekken als de bak iets dieper moet liggen.

13.

Vlakinbouw kookplaat zie 12 met de uitzondering dat er geen kit onder de kookplaat mag komen omdat de kookplaat voor een eventuele reparatie uit te bouwen moet zijn.

14.

Onderbouw spoelbak (RVS), kit de bovenkant van de spoelbak in en druk de spoelbak van de onderkant tegen het werkblad.

Zorg ervoor dat de spoelbak daarna aan de onderkant ondersteund wordt, deze ondersteuning moet een dag blijven zitten.

Stel daarna de spoelbak af en verwijder de nog zichtbare kit.

Een dag later kan de ondersteuning verwijderd worden.

15.

Onderbouw spoelbak (tegeltjes, keramisch of in zelfde materiaal als werkblad), deze bakken zijn te zwaar om alleen door de kit aan het blad te bevestigen.

Er dient een ondersteuning onder de bak te komen van twee balkjes (een voor en een achter de afvoeropening in de spoelbak)

Het beste kunt u de balkjes iets lager monteren dan noodzakelijk zou zijn en daarna de spoelbak met vier spietjes tegen het werkblad aan te drukken.

16.

Als u klaar bent met de montage het werkblad 24 uur niet gebruiken totdat alle kit is uitgehard.

Daarna het blad schoonmaken en indien het een natuurstenen blad is impregneren. Composietenbladen mogen absoluut niet geïmpregneerd worden!

Privacy statement

dd aug 2019

1.

Wij leggen niet meer gegevens van u vast dan strikt noodzakelijk en slaan deze gegevens op een adequate en veilige manier op.

2.

Bij een offerteaanvraag leggen wij vast:

  • Uw naam (dit mag ook alleen uw voornaam zijn)
  • Uw adres (voor een offerte niet verplicht)
  • Uw telefoonnummer (voor een offerte niet verplicht maar wel praktisch)
  • Uw e-mail adres (verplicht)

Deze gegevens worden 1 jaar na dagtekening van de offerte verwijderd tenzij er uit de offerte een bestelling is voortgekomen.
 

3.

Bij een bestelling leggen wij vast:

  • Uw naam (in ieder geval de achternaam verplicht)
  • Uw adres (voor een bestelling verplicht)
  • Uw telefoonnummer  (voor een bestelling verplicht)
  • Uw e-mail adres (verplicht)
  • Werkblad gegevens, tekening en bedragen (verplicht)

Deze gegevens worden na verstrijken van de wettelijke bewaartermijn verwijderd. (op dit moment 7 jaren)
 

4.

Uw gegevens worden vastgelegd in e-mails, op papier en in een beveiligde cloud-omgeving. Wij gebruiken geen centrale database voor opslag. 

5.

Alleen ons eigen personeel heeft toegang tot uw gegevens.
 

6.

Wij gebruiken uw gegevens nooit voor andere zaken dan het traject van offerte, inmeten, bestellen, leveren en service.
 

7.

Wij verzenden nooit commerciële e-mails naar de klant.
 

8.

Wij mogen u wel benaderen voor het invullen van een evaluatie van onze dienstverlening, dit zijn maximaal 2 e-mails
 

9.

Wij stellen uw gegevens nooit ter beschikking aan derden tenzij wij dit wettelijk verplicht zijn.
 

10.

Met het aanvragen van een offerte of het doen van een bestelling verklaart u zich akkoord met deze privacyverklaring.

11.

Op uw verzoek kunt u de opgeslagen gegevens inzien en desgewenst direct laten wissen tenzij wettelijke eisen (denk hierbij aan de wettelijke administratieplicht) zich hiertegen verzetten.

Inzage en wissen gaat het snelst via het door u in eerdere communicatie gebruikte e-mail adres. Is dit niet meer beschikbaar dan zal er een andere manier gevonden moeten worden om uw identiteit vast te stellen.

1.

Kijk op uw gemak op onze site rond, zie welke mogelijkheden u bij ons heeft. Sla daarbij ook onze "voorwaarden" pagina niet over!

2.

Op onze "Prijzen" pagina's bij iedere werkbladsoort kunt u zelf uitrekenen wat uw blad ongeveer gaat kosten.

3.

Als u de mogelijkheden en prijzen bij ons interessant vindt kunt u via "Offerte aanvragen" pagina een offerte aanvragen.

4.

U ontvangt binnen 2 werkdagen per e-mail een offerte.

5.

Wanneer u  deze offerte interessant vindt kunt u per e-mail of telefoon een afspraak maken voor het inmeten van het werkblad. Inmeten is geheel vrijblijvend en gratis bij orders vanaf € 500 (hiervoor hoeft de nieuwe keuken vaak nog niet te staan)

Keukenzaken, interieurbouwers en doe-het-zelvers kunnen bj ons met korting kopen. Deze korting staat op iedere offerte vermeld.

6.

Tijdens het bezoek van onze werkbladenspecialist kunt u uw definitieve keuze bepalen, de mogelijkheden worden besproken en u kunt stalen van onze producten bekijken. U krijgt hierna een inmeetofferte.

Bij klanten die met korting kopen wordt er niet ingemeten (wij komen niet naar uw adres), u levert zelf de werkblad tekening aan. 

7.

Nadat u de inmeetofferte of offerte na tekening bevestigd heeft krijgt u van ons een bevestiging per e-mail met productietekening. Wij vragen u akkoord te geven op deze bevestiging.

8.

Levertijd is ongeveer 3 weken. Als het blad bij ons binnen is en gecontroleerd nemen wij contact op om het blad af te leveren. 

9.

De prijs in onze inmeetofferte is inclusief transport, wij dient te assisteren bij het lossen.

10.

Zelf monteren is goed mogelijk maar u kunt het blad ook door ons laten monteren. Een montage handleiding staat ook op deze site. 

11.

Bij ons geen risico! u hoeft niets aan te betalen! U betaalt pas na controle van uw levering.

Garantiebepalingen Werkbladen
dd augustus 2019

1.

Uw granieten-, keramische- of composietenwerkblad is een duurzaam product dat een keukenleven mee dient te gaan.

2.

Wij staan garant voor alle productiefouten in onze werkbladen, onze bladen dienen ook na 15 jaar (of nog langer) nog esthetisch en technisch hun functie te vervullen. Mochten er toch problemen met uw blad ontstaan dan worden deze, met inachtneming van onderstaande voorwaarden, hersteld.

3.

De levenslange garantie is uitsluitend van toepassing voor werkbladen die geleverd zijn door Cartigny Advies B.V. onder een van haar handelsnamen: Granietshop, Allewerkbladen.nl of Arminho. Voor de levenslange garantie dient u zich middels onderstaand formulier te registreren, anders geldt een garantietermijn van twee jaar.

4.

De levenslange garantie is van toepassing op door Cartigny advies B.V. geleverde werkbladen.

5. Uitgesloten van garantie zijn:

* kringen door het niet gebruiken van onderzetters bij pannen,
* thermische breuk door het laten "schrikken" van het blad,
* breuk of andere beschadigingen door het vallen/stoten van voorwerpen op/tegen het blad of door het staan/zitten op het blad
* breuk door het verzakken van onderkasten
* beschadigingen door onvoldoende onderhoud aan het blad.
* vlekken in gezoete en gebrande werkbladen.
* beschadigingen door chemicaliën.
* beschadigingen door voedingszuren in hardstenen bladen.
* het uit het blad vallen van insluitingen bij graniet.
* werkbladen die later op een andere keuken geplaatst zijn.

6.

Bij de uitsluitingen zoals genoemd in punt 5 houden wij ons aan de richtlijnen van het Centrum Natuursteen.

7.

De garantie geldt uitsluitend op het adres waar de keuken de eerste keer geplaatst is.

8.

Garantie geldt uitsluitend voor die werkbladen waarvan de factuur volledig voldaan is.

9.

De klant dient zich middels het formulier onderaan deze pagina te registreren, gelijktijdig dient de klant een foto te mailen van de keuken als deze geheel is afgewerkt. Na verwerking ontvangt u van ons een garantiecertificaat dat u goed dient te bewaren, u dient dit certificaat te tonen bij een eventuele garantieclaim.

10.

Registratie dient binnen 2 maanden na levering te geschieden.

11.

Een ongelukje is zo gebeurd..... voor geregistreerde klanten geldt dat bij een eventueel noodzakelijke reparatie buiten de garantie u geen voorrijkosten betaalt!

12.

Garantie spoelbakken, kranen en keukenapparatuur: de leveranciers van genoemde zaken bepalen zelf hun garantietermijnen (tenzij deze wettelijk bepaald zijn). Veelal zijn die 5 jaar op gewone kranen, 2 jaar op spoelbakken en twee jaar op apparatuur (ook Quooker) bij sets apparatuur geven fabrikanten vaak een verlengde garantietermijn, hiervoor zal wel vaak de apparatuur binnen een termijn bij deze fabrikant geregistreerd moeten worden.

  • Binnen de standaard garantietermijn zijn wij uw aanspreekpartner. Naar vaak zullen we u vragen zelf de servicedienst van de fabrikant te bellen omdat u dan direct een servicebezoek kunt inplannen.
  • De verlengde garantie (dus na de eerste 2 jaren) is een zaak tussen de fabrikant en de consument, u moet dan zelf de fabrikant inschakelen. (vergeet bij verlengde garanties niet uw aankopen te registreren bij de fabrikant)


Aanvraag levenslange garantie
The maximum file size is 5mb (jpg, jpeg, png, pdf, doc)